V pondělí se strážníci a hasiči z operačního střediska zúčastnili společného školení, kterým provázel psycholog Hasičského záchranného sboru Karlovarského kraje. Tématem byla problematika náročných hovorů a zvládání stresových situací nejen ze strany volajícího, ale i ze strany samotného operátora. Volající, který potřebuje pomoc, bývá často dezorientovaný, projevuje silné emoce jako je pláč, křik, může mít sníženou koncentraci pozornosti, nebo sebevražedné tendence. Proto je specifickou činností operátora tzv. psychická stabilizace. Jedná se o rychlé zklidnění psychického stavu volajícího za účelem vytěžení klíčových informací. Ty pak předává složkám integrovaného záchranného systému, nebo organizacím. Mezi stresové faktory operátora jednoznačně patří rozpoznání planých a skutečných hovorů, extrémně dlouhé hovory se sebevrahy, nebo technické potíže. I přes to, že některé hovory nebývají příjemné, všichni účastníci školení se jednoznačně shodli na faktu, že ubylo zneužívání telefonních linek. Tak doufejme, že to tak i zůstane!