Byť se to na první pohled nezdá, služba na odběrném místě není pro strážníky zrovna jednoduchá. První etapu si skupina 10 „dobrovolníků“ odkroutila již na jaře. Netrvalo dlouho a již 2. srpna se strážníci do krajské nemocnice vrátili a nepřetržitě zde slouží do současnosti. A nějaký ten čas zde ještě stráví. Služba je hodně o empatii a komunikačních dovednostech, shodne se většina z nich. Občas je nezbytné jednat operativně. Ne vždy objednaní klienti dodržují přesné časy, občas se také přihodí neočekávané situace, jako předešlou sobotu, kdy ve frontě zkolaboval pán, kterého zdravotníci museli resuscitovat. Logicky se tak provoz odběrného místa zastavil a strážníci si museli přivolat kolegy na pomoc, aby řídili dopravu v Bezručově a Americké ulici. Bohužel ne každý návštěvník má pro tyto provozní problémy pochopení, ale většina z nich spolupracuje dobře.
Ve dnech, kdy je provoz velmi hustý, jsou rádi, když si odskočí na toaletu a oběd se stává luxusem, který nahradí kolegy dovezené bagety. Přesto, když se strážníky a strážnicemi sloužícími na odběrném místě bavíte, řeknou vám, že obdivují zdravotníky, s jakým nasazením zde pracují. Za 8 měsíců společné služby tak není divu, že si obě skupiny k sobě našly cestu. Slyšet z úst sester, že strážníci jsou vlastně jejich, je tím největším možným oceněním. Výborné mezilidské vztahy jsou důležitým faktorem, díky němuž se těžká služba zvládá určitě lépe.
Přichází zima, kdy teplota klesá k bodu mrazu. Stání několik hodin na jednom místě u vjezdu do areálu nemocnice ale zpříjemní strážníkům zapůjčený plynový ohřívač od hotelu Ambasador. Věříme, že zimu překonají bez větších zdravotních úhon. Závěrem bychom rádi občany požádali o spolupráci, aby se řídili pokyny strážníků plynoucí z aktuální provozní situace a co nejvíce tím přispěli k bezproblémovému odbavení.